“Het Nederlandse avontuur heeft onze horizon verbreed”

By 28th juni, 2019 Januari 11th, 2023 Geen reacties

“Het Nederlandse avontuur heeft onze horizon verbreed”

28th juni, 2019

Vorige maand interviewden we de drie Spaanse studenten Jose Antonio Fernández, Alejandro Ruiz en Lucia Blanco over hun werkervaringsproject bij Future Connections in Etten-Leur. Hun werk in Etten-Leur zit er nu op en we praten met ze bij om te kijken hoe ze terugkijken op hun tijd in Nederland.

“We werkten aan een Business Intelligence-project, waarin we een tool ontwikkelden voor Customer Care en Backoffice of Future Connections. Begin juni is de eerste versie van Reddie Reporting uitgekomen en we zijn erg trots op het resultaat. In deze eerste versie is het project meer Business Analyse. het implementeren van Business Intelligence-processen zal een uitdaging zijn, maar we willen er graag aan blijven werken! We hebben veel geleerd tijdens het ontwikkelen van deze eerste versie en dat heeft ons veel motivatie gegeven om hard te blijven werken”, zegt Jose.

De studenten werkten ook aan andere projecten. Alejandro: “We leggen nog steeds de laatste hand aan onze projecten. We hebben ze met heel ons hart gegeven en hopen goede cijfers te halen, want we probeerden zoveel mogelijk te pronken, haha. Naast onze persoonlijke projecten hebben we ook aan andere interne projecten gewerkt Future Connections, zoals continue integratie via al onze apps en nieuwe implementatieomgevingen.”

Hoe kijken de leerlingen terug op hun tijd bij Future Connections?

spaans-studenten interview ervaring foto“We denken dat het voor beide partijen vruchtbaar is geweest, omdat we veel ervaring hebben opgedaan op gebieden die voor ons (businesswise) nieuw zijn en onze collega's hier veel hebben geleerd over het ontwikkelproces. We hebben genoten van onze tijd hier en zullen mooie herinneringen meenemen naar Spanje met onze collega's, zoals toen we naar een wedstrijd van NAC Breda gingen of de Feria de Abril vierden. Bovendien heeft dit Nederlandse avontuur onze horizon verbreed. Hier genieten mensen op een andere manier van het leven en dat leren kennen is iets dat je verrijkt. We vinden het een beetje jammer dat we moeten vertrekken nu het eindelijk mooi weer is, maar aan de andere kant hebben we daar genoeg van in Málaga!”

Het einde van de stage is niet het einde van de drie Spaanse studenten Future Connections, zegt Lucia. “We afstuderen eind juni, dus we hebben een welverdiende vakantie voordat we gaan werken… in Future Connections! Ik ga terug naar Future Connections Etten-Leur en zowel Jose als Alejandro gaan werken op het kantoor in Málaga van Future Connections. We hebben besloten om in dit bedrijf verder te gaan omdat ze aan onze behoeften voldeden en, net zo belangrijk, we zijn erg betrokken bij de projecten.”